BEZPIECZEŃSTWO
|
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Stowarzyszenie NSK MATRIX z siedzibą w Rudzie Śląskiej, Kolista 7a/2 (zwana w
dalszej części OPERATOREM) świadczy usługi telekomunikacyjne oraz udostępnia
usługi telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia Prawo telekomunikacyjne.
2. OPERATOR świadczy i udostępnia usługi na rzecz abonentów na podstawie umów,
niniejszego regulaminu i cennika usług.
3. OPERATOR może zmieniać zakres świadczonych usług, w szczególności poprzez ich
modyfikację i rozszerzanie, w miarę rozwoju i powstawania nowych technologii
telekomunikacyjnych lub zmiany przepisów prawa.
§ 2
Definicje pojęć
Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
abonent - podmiot, który zawarł umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych
OPERATORA.
aktywacja usługi - czynności techniczne i formalne, polegające na instalacji i uruchomieniu
urządzeń umożliwiających świadczenie usług przez OPERATORA, podpisanie protokołu
stwierdzającego odbiór instalacji i poprawne funkcjonowanie urządzeń oraz rozpoczęcie
świadczenia usługi dla abonenta,
cennik lub cennik usług - zestawienie usług świadczonych lub udostępnianych przez
OPERATORA, zawierający parametry usług lub sposób ich świadczenia lub udostępniania przez
OPERATORA, oraz zestawienie cen za te usługi, do których płatności zobowiązany jest abonent.
W przypadku uzgodnienia innej niż w cenniku ceny dla danej usługi, strony umowy określają tak
uzgodnioną cenę w umowie; cena określona w umowie jest obowiązująca.
okres rozliczeniowy - okres, za który dokonywane są rozliczenia należności (opłaty) abonenta
wobec OPERATORA z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, rozpoczynający się i
kończący w dniach wskazanych przez OPERATORA na fakturze.
umowa - zawarta pod rygorem nieważności na piśmie umowa o świadczenie lub udostępnianie
przez OPERATORA usług telekomunikacyjnych na rzecz abonenta za opłatą.
regulamin - niniejszy regulamin świadczenia lub udostępniania usług telekomunikacyjnych
przez OPERATORA, ustalający zasady i warunki świadczenia lub udostępniania usług
telekomunikacyjnych przez OPERATORA, będący wraz z cennikiem usług integralną częścią
umowy. Regulamin wiąże abonenta i OPERATORA od momentu podpisania umowy, na równi z
postanowieniami umowy i cennika usług. Świadczenie usług oznacza również udostępnianie
usług.
Sieć nsk.net.pl - sieć teletechniczna, na którą składają się urządzenia i linie zestawione w sposób
umożliwiający OPERATOROWI przekaz sygnałów pomiędzy określonymi zakończeniami tej
sieci.
tajemnica telekomunikacyjna - tajemnica obejmująca informacje przekazywane w sieciach
telekomunikacyjnych, dane dotyczące użytkowników oraz dane dotyczące faktu, okoliczności i
rodzaju połączenia, prób uzyskania połączenia między określonymi zakończeniami sieci, a także
lokalizacji bądź identyfikacji zakończeń sieci, pomiędzy którymi wykonano połączenie.
urządzenia - wszelkie urządzenia będące własnością OPERATORA, umożliwiające świadczenie
przez OPERATORA usług, udostępnione abonentowi do korzystania na czas trwania umowy.
ustawa - ustawa z dnia 16.07.2004r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171/04 poz. 1800 z
późniejszymi zmianami) wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi
wnioskodawca - podmiot żądający świadczenia lub udostępnienia usług.
§ 3
Umowa o świadczenie usług
1.OPERATOR świadczy usługi telekomunikacyjne na podstawie zawartych z abonentami
umów, regulaminu, cennika usług i przepisów prawa.
2.Przez umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych OPERATOR zobowiązuje się do
świadczenia określonych w umowie usług na rzecz abonenta w zakresie i na warunkach
przewidzianych umową, regulaminem i cennikiem usług, zaś abonent zobowiązuje się do
terminowego regulowania opłat za te usługi zgodnie z cennikiem i/lub umową oraz
przestrzegania postanowień umowy i regulaminu.
3.Umowa zawierana jest przez OPERATORA z jednej strony, a z drugiej strony przez
właściwie reprezentowanego wnioskodawcę. Jeżeli wnioskodawca zawiera umowę przez
pełnomocnika lub innego przedstawiciela, przedstawiciel poza przedstawieniem danych i
dokumentów wymaganych do zawarcia umowy, obowiązany jest udokumentować swoją
tożsamość oraz wykazać umocowanie do działania w imieniu wnioskodawcy
przedstawiając stosowny dokument, odpowiednio poświadczony i w odpowiedniej
formie, w tym również na żądanie OPERATORA w formie poświadczonej urzędowo lub
notarialnie.
4.W imieniu OPERATORA oświadczenia woli w zakresie zawierania, zmiany lub
rozwiązywania umów składają i przyjmują jego upoważnieni przedstawiciele.
5.Umowa może być zawarta po przedstawieniu przez wnioskodawcę będącego osobą
fizyczną dowodu osobistego. W przypadku, gdy wnioskodawca jest cudzoziemcem,
przedkłada on paszport wraz z kartą stałego lub czasowego pobytu.
6.Przed zawarciem umowy wnioskodawca będący osobą fizyczną obowiązany jest podać
następujące dane, zgodne z danymi w wyżej wymienionych dokumentach:
a) nazwisko i imię (imiona),
b) miejsca stałego pobytu (dokładny adres) oraz adres do orespondencji w przypadku, gdy jest inny niż miejsce stałego pobytu,
c) numer ewidencyjny PESEL,
d) dokument (i jego numer) potwierdzający tożsamość abonenta,
7.W przypadku, gdy wnioskodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie
posiadającą osobowości prawnej, jak również osobą fizyczną zawierającą umowę jako
przedsiębiorca, umowa może być zawarta po przedstawieniu dokumentów potwierdzających status prawny wnioskodawcy, w szczególności;
a) aktualny odpis z odpowiedniego rejestru,
b) urzędowe zaświadczenie o nadaniu numeru statystycznego REGON,
c) urzędowe zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP.
8.Jeżeli dla wykazania uprawnienia określonej osoby do działania w imieniu wnioskodawcy
niezbędne jest przedłożenie dodatkowych dokumentów (np. umowa, statut),
wnioskodawca obowiązany jest takie dokumenty przedłożyć.
9.OPERATOR zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów i informacji
od wnioskodawcy, jakie okażą się niezbędne przed zawarciem umowy oraz do żądania
potwierdzenia lub poświadczenia danych wykazywanych na podstawie niniejszego
paragrafu. OPERATOR zastrzega sobie prawo wykonania kserokopii dokumentów.
10.Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie określonym w umowie.
11.Abonent obowiązany jest do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia OPERATORA o
wszelkich zmianach danych określonych w niniejszym paragrafie.
12.Wszelką korespondencję, nadaną przez OPERATORA listem poleconym na adres lub z
wykorzystaniem innych danych abonenta wskazanych w umowie lub przekazanych
pisemnie OPERATOROWI po podpisaniu umowy, uważa się za doręczoną abonentowi
po upływie trzech (3) dni od dnia jej nadania, chyba że abonent przedstawi dokument
potwierdzający inny termin odbioru pisma.
§ 4
Odmowa zawarcia umowy
1.OPERATOR ma prawo odmówić zawarcia umowy. OPERATOR ma prawo odmówić
zawarcia umowy w szczególności, gdy:
a) wnioskodawca nie dołączył lub odmówił okazania dokumentów, o których mowa
w § 3 regulaminu lub przedstawione dokumenty budzą wątpliwości co do ich
aktualności lub autentyczności
b) OPERATOR nie ma możliwości technicznych świadczenia określonej usługi,
c) umowa miałaby być zawarta z wnioskodawcami, którzy nie spełniają warunków
określonych w regulaminie,
d) umowa miałaby być zawarta z osobami, z którymi OPERATOR wcześniej
rozwiązał umowę z przyczyn leżących po stronie tych osób,
e) umowa miałaby być zawarta z osobą, która zalega z płatnościami na rzecz
OPERATORA,
f) przewidywany sposób lub zakres korzystania przez wnioskodawcę z usługi może
niekorzystnie wpłynąć na jakość usług pozostałych abonentów.
2.OPERATOR może uzależnić zawarcie umowy od ustanowienia przez wnioskodawcę
zabezpieczenia płatności opłat w formie określonej przez OPERATORA.
§ 5
Rozpoczęcie świadczenia usługi
1.W ramach umowy przedstawiciel OPERATORA wraz z abonentem dokonują aktywacji
usługi w lokalizacji uzgodnionej z abonentem w umowie.
2.W przypadku nieuzasadnionego nieuczestniczenia abonenta w aktywacji usługi,
OPERATOR jest uprawniony do jednostronnego dokonania aktywacji usługi.
3.W przypadku zgłoszenia przez abonenta uzasadnionych zastrzeżeń do aktywacji usługi na
piśmie wraz ze szczegółowym podaniem tych zastrzeżeń, OPERATOR ustala następny
termin dokonania aktywacji usługi.
§ 6
Czas trwania umowy
1.Z zastrzeżeniem paragrafu następnego umowa może być zawarta na okres 12 miesięcy
lub na czas nieokreślony, chyba że w umowie obie strony postanowią, że jest ona zawarta
na czas inny niż określony w tym paragrafie mierzony w pełnych okresach
rozliczeniowych.
2.Umowa zawarta na 12 miesięcy wygasa z ostatnim dniem dwunastego okresu
rozliczeniowego.
3.W przypadku braku pisemnego oświadczenia abonenta, złożonego najpóźniej na 30 dni
przed upływem okresu obowiązywania umowy zawartej na czas określony, poczytuje się,
że obowiązuje ona na czas nieokreślony.
§ 7
Odpowiedzialność OPERATORA
1.OPERATOR odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w granicach
określonych ustawą i umową.
2.OPERATOR ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
usług, chyba że są one wynikiem działania abonenta, niedochowania przez abonenta
przepisów prawa lub postanowień niniejszego regulaminu lub umowy, działania osób
trzecich lub powstały w wyniku siły wyższej, albo OPERATOROWI nie można przypisać
winy za spowodowanie niewykonania lub nienależytego wykonania usług.
3.W przypadku gdy usługi telekomunikacyjne realizowane są przy udziale służb i urządzeń
innego operatora, abonent związny jest także regulaminem świadczenia usług tego
operatora w zakresie, w jakim abonent z nich korzysta. Regulamin innego operatora
podawany jest do wiadomości abonenta w terminie 30 dni od daty aktywacji usługi
świadczonej przy udziale innego operatora. Abonent może wypowiedzieć umowę zawartą
z OPERATOREM w terminie 30 dni od daty powiadomienia o aktywacji usługi
świadczonej przy udziale innego operatora nie później jednak niż na 21 dni przed
upływem okresu rozliczeniowego. Wypowiedzenie dokonywane w tym trybie skuteczne
jest na koniec tego okresu rozliczeniowego.
4.Za przerwę w świadczeniu usługi dłuższą niż 24 godziny wynikającej z winy
OPERATORA, abonent otrzyma na pisemny wniosek zniżkę abonamentu w wysokości
1/30 abonamentu miesięcznego za każdy dzień trwania awarii.
5.Za moment powstania awarii uznaje się moment otrzymania zgłoszenia o zaistniałej
awarii drogą telefoniczną, pocztą lub pocztą elektroniczną. Za moment zakończenia
awarii uznaje się moment rozpoczęcia prawidłowego działania usługi zarejestrowany
przez OPERATORA.
6.OPERATOR nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku niestosowania się przez
Abonenta do jego zaleceń związanych z funkcjonowaniem sieci, w szczególności
Abonent nie może domagać się poniesionych strat lub utraconych korzyści ze względu na
brak właściwego zabezpieczenia posiadanego przez siebie komputera (urządzenia
antyprzepięciowe, programy antywirusowe itp.).
7.OPERATOR odpowiada za serwis sieci, tak aby zapewnić nieprzerwane świadczenie
usług. Wszelkie naprawy wykraczające poza wskazany zakres, tj. dotyczące komputerów
i instalacji należących wyłącznie do Abonentów mogą wykonywane przez OPERATORA
za odrębnym wynagrodzeniem.
§ 8
Obowiązki Abonenta
1.Abonent jest zobowiązany do korzystania z usług świadczonych przez OPERATORA w
sposób nie powodujący zakłóceń w działaniu sieci OPERATORA. W przeciwnym
wypadku OPERATOR zastrzega sobie prawo do jednostronnego rozwiązania umowy ze
skutkiem natychmiastowym.
2.Abonent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu oraz
Cennika, a w szczególności zobowiązany jest do:
a) regularnego uiszczania opłat za świadczone przez OPERATORA usługi
b) nie udostępniania usług osobom trzecim oraz nie wykorzystywania usług w celu
świadczenia usług telekomunikacyjnych osobom trzecim, chyba że OPERATOR
wyrazi na piśmie zgodę na udostępnianie usług osobom trzecim lub
wykorzystywania usług w celu świadczenia usług telekomunikacyjnych osobom
trzecim,
c) nie dokonywania zmian w przyłączu zapewniającym dostęp do sieci
OPERATORA oraz nie podłączania urządzeń nieprzystosowanych do
współpracy z tym przyłączem lub urządzeń nie posiadających świadectwa
homologacji,
d) niezwłocznego zgłaszania OPERATOROWI przypadków zakłóceń w
funkcjonowaniu sieci OPERATORA, oraz przypadków nieuprawnionego lub
zagrażającego interesom innych abonentów działania w sieci OPERATORA,
e) umożliwienia upoważnionym przedstawicielom OPERATORA kontroli instalacji
i urządzeń będących własnością OPERATORA oraz działania sieci
OPERATORA,
f) informowania OPERATORA o wszelkich zmianach danych określonych
odpowiednio w § 3,
g) natychmiastowego zwrotu i umożliwienia demontażu po wygaśnięciu lub
rozwiązaniu umowy wszystkich urządzeń i instalacji będących własnością
OPERATORA w stanie nie gorszym, niż wynikającym z prawidłowej
eksploatacji,
h) nie dokonywania samodzielnych napraw lub modernizacji urządzeń sieci,
i) utrzymywania właściwego poziomu zabezpieczenia posiadanego przez siebie
komputera, w szczególności stosowania urządzeń antyprzepięciowych,
programów antywirusowych oraz zachowywania zasad „bezpiecznego”
korzystania z usługi dostępu do Internetu
§ 9
Obowiązki OPERATORA
OPERATOR zobowiązany jest do przestrzegania postanowień umowy i regulaminu oraz cennika,
a w szczególności zobowiązany jest do:
a) zapewnienia świadczenia usług na rzecz abonenta w zakresie i
na warunkach
określonych w umowie, regulaminie i cenniku usług,
b) zapewnienia odpowiednich warunków umożliwiających ciągłość świadczenia
usług na rzecz abonenta,
c) udostępnienia na żądanie abonenta informacji technicznych dotyczących
parametrów świadczonej usługi lub innych informacji dotyczących usługi,
d) ponoszenia odpowiedzialności za awarie, usterki lub uszkodzenia na
zasadach określonych w regulaminie,
e) usunięcia awarii i usterek powstałych w czasie świadczenia usług,
f) bieżącego informowania abonenta o możliwościach modernizacji lub zwiększenia
efektywności usługi wynikającej z postępu technicznego lub o dalszym
rozszerzaniu oferty usług OPERATORA,
g) wykonywania wszelkich czynności dotyczących usługi mając na względzie przede
wszystkim zachowanie ciągłości świadczenia usługi,
h) zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej,
i) informowania indywidualnie każdego abonenta o istotnych okolicznościach
dotyczących wykonywanej usługi.
§ 10
Urządzenia
1.W celu wykonania postanowień umowy OPERATOR umożliwi korzystanie przez
abonenta z urządzeń będących własnością OPERATORA. 2.Koszty uszkodzenia lub utraty urządzenia obciążają abonenta jedynie w przypadku, gdy
uszkodzenie lub utrata powstały jako następstwo nieuprawnionego działania abonenta, w
szczególności poprzez niewłaściwe korzystanie lub inne przyczynienie się do uszkodzenia
lub utraty.
§ 11
Opłaty za usługi
1.Na opłaty będące wynagrodzeniem za wykonywanie usługi składają się opłaty
wynikające z cennika lub umowy.
2.Abonent dokonuje zapłaty w sposób terminowy, w pełnej wysokości i bez wezwania w
terminie do 12. dnia każdego miesiąca, chyba że strony w formie pisemnej ustalą inaczej.
3.Wnoszone opłaty dokonywane są na numer rachunku bankowego dostarczony wraz z
fakturą bądź też w inny sposób wskazany przez OPERATORA
4.OPERATOR zastrzega sobie prawo do zmiany Cennika w każdym czasie, co nie stanowi
zmiany umowy.
5.O każdej zmianie wysokości opłat polegającej na podwyższeniu ich wysokości i terminie
wprowadzenia takiej zmiany OPERATOR jest zobowiązany powiadomić pisemnie i
indywidualnie każdego abonenta z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu
rozliczeniowego.
6.W przypadku podwyższenia opłaty abonent jest uprawniony do wypowiedzenia umowy w
terminie 21 dni przed końcem okresu rozliczeniowego, o którym mowa w ust. 3, ze
skutkiem na koniec tego okresu rozliczeniowego.
7.Wprowadzenie nowych pozycji do cennika w związku ze zmianami parametrów usługi
lub rozszerzeniem cennika o nowe usługi nie stanowi zmiany umowy lub cennika.
8.Faktura przesyłana jest pocztą bądź przez upoważnionego doręczyciela na adres abonenta
wskazany w umowie (albo na adres, o którym abonent poinformował OPERATORA
zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie o zmianie odpowiednich danych po
zawarciu umowy).
9.Abonent opłaca opłatę aktywacyjną wraz z opłatą za pierwszy okres rozliczeniowy.
10.Za opóźnienie w uiszczaniu opłat naliczane będą odsetki ustawowe oraz opłata
monitoringowa w wysokości określonej Cennikiem za każdy miesiąc naliczana
począwszy od nowego miesiąca kalendarzowego. Odsetki należą się za czas opóźnienia,
poczynając od pierwszego dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zapłaty
należności określony w fakturze.
11.OPERATOR może naliczać w wystawianych fakturach opłaty za usługi zrealizowane w
poprzednich okresach rozliczeniowych, o ile nie były one jeszcze naliczane.
12.W przypadku opłaty płatnej z góry za cały okres obowiązywania umowy zawartej na czas
określony, abonent uiszcza stosowną opłatę na podstawie jednej faktury.
§ 12
Zmiany
1.W czasie trwania umowy abonent, który nie ma wymagalnych zobowiązań wynikających
z umowy, może wnioskować o zmianę rodzaju usługi wybranej w umowie na inną usługę
lub usługi świadczone przez OPERATORA i wyszczególnione w cenniku. Ograniczenie
zakresu usług wymaga zgody OPERATORA wyrażonej na piśmie i może być
uzależnione od opłacenia przez abonenta kosztów zmiany rodzaju usługi.
2.W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zmianę rodzaju usługi świadczonej przez
OPERATORA, w przypadku technicznych możliwości udostępnienia danej usługi oraz
po spełnieniu warunków niezbędnych dla danej usługi, OPERATOR zawiera z
abonentem aneks do umowy, określający zmianę rodzaju usług świadczonych lub
udostępnianych przez OPERATORA.
3.Zmiana usługi następuje z początkiem nowego okresu rozliczeniowego.
4.Z ważnej przyczyny, na pisemny wniosek abonenta OPERATOR zawiesza świadczenie
usług na jego rzecz. Ważna przyczyna musi mieć charakter obiektywny i niezależny od
woli abonenta, w szczególności za ważną przyczynę nie poczytuje się awarię komputera
abonenta, wyjazd abonenta na urlop lub wakacje albo pisemną deklarację o
niekorzystaniu z usługi we oznaczonym okresie.
5.OPERATOR zawiesza świadczenie usług na okres od 4 do 12 okresów rozliczeniowych.
W okresie zawieszenia abonent reguluje opłatę konserwacyjną, której wysokość
określona jest cennikiem. Abonent jest zwolniony z wnoszenia opłaty jeżeli z charakteru
przyczyny, powodującej zawieszenie wynika, iż nie będzie on w stanie korzystać z sieci
OPERATORA.
6.OPERATOR aktywuje świadczenie usług na wniosek abonenta. W przypadku niezłożenia
wniosku o ponowną aktywację i upływu okresu zawieszenia umowa wygasa.
7.Zmiana lokalizacji świadczenia usługi wymaga zgody OPERATORA i podlega odrębnej
opłacie oznaczonej cennikiem.
§ 13
Postępowanie reklamacyjne
1.Reklamacje mogą być zgłaszane przez abonenta w formie pisemnej w siedzibie
OPERATORA, bądź pod innym wskazanym abonentowi adresem.
2.Reklamacje mogą dotyczyć w szczególności:
a) niewykonania lub nienależytego wykonania usługi,
b) wadliwego rozliczenia usługi.
3.Reklamacje mogą być wnoszone w terminie do 14 dni, licząc od dnia następnego po
zaistnieniu zdarzenia stanowiącego przyczynę reklamacji.
4.Reklamacja powinna zawierać dane abonenta, numer umowy, opis przedmiotu reklamacji
oraz okoliczności ją uzasadniające (wysokość kwestionowanej opłaty, określenie
niewykonanej lub nienależycie wykonanej usługi wraz z podaniem okresu, w którym
uchybienie miało miejsce), datę sporządzenia, podpisy osób uprawnionych do
reprezentowania abonenta, inne posiadane dokumenty i informacje uzasadniające
reklamację.
5.Niezależnie od złożenia reklamacji kwota objęta reklamacją jest wymagalna i płatna w
terminie określonym w umowie. W przypadku uwzględnienia reklamacji, kwestionowana
kwota zaliczana jest na poczet przyszłych należności.
6.Reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu miesiąca od dnia jej wniesienia. Jeżeli w
tym terminie reklamacja nie może być załatwiona, OPERATOR powiadamia reklamującego podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany termin załatwienia.
7.Na złożoną reklamację OPERATOR udziela odpowiedzi w formie pisemnej, która winna
zawierać treść rozstrzygnięcia, uzasadnienie faktyczne i prawne, datę.
§ 14
Ograniczenie świadczenia usług
1.OPERATOR może:
a) zawiesić lub ograniczyć świadczenie usług na rzecz abonenta, jeżeli abonent
opóźnia się lub pozostaje w zwłoce z płatnością należności za wykonanie usług
przez okres dłuższy niż 14 dni, aż do dnia uiszczenia na rzecz OPERATORA
wszystkich zaległych opłat,
b) przerwać lub ograniczyć świadczenie usług, jeżeli abonent narusza warunki
regulaminu, umowy lub cennika usług albo podejmuje działania utrudniające lub
uniemożliwiające świadczenie usług przez OPERATORA, aż do dnia
zaprzestania tych naruszeń.
2.W okresie przerwania, zawieszenia lub ograniczenia świadczenia usług przez
OPERATORA naliczana jest opłata należna od abonenta zgodnie z umową i cennikiem.
§ 15
Rozwiązanie umowy
1.Umowa zawarta na czas nieokreślony może być rozwiązana, poza przypadkami
szczególnymi określonymi w regulaminie, za porozumieniem stron dokonanym w formie
pisemnej.
2.Abonent może rozwiązać umowę zawartą na czas określony przed upływem terminu jej
obowiązywania, musi jednak wnieść określoną umową karę umowną.
3.Każda ze stron może rozwiązać zawartą umowę z zachowaniem 21 – dniowego okresu
wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
4.OPERATOR może rozwiązać umowę z abonentem w trybie natychmiastowym w
przypadku;
a) cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków do
świadczenia usług przez OPERATORA, spowodowanych decyzją
administracyjną,
b) niezawinionej przez OPERATORA zmiany warunków świadczenia usług, które
uniemożliwiają w sposób trwały świadczenie usług ze względów technicznych,
c) nie uregulowania w terminie przez abonenta opłat na rzecz OPERATORA za
świadczone usługi,
d) rażącego naruszenia przez abonenta umowy lub regulaminu i nie zaprzestania
tego naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania, w szczególności
wykorzystywania przez abonenta przyłącza i sieci OPERATORA w sposób
zagrażający istotnym interesom innych abonentów lub interesom OPERATORA
poprzez działania niezgodne z prawem, umową lub regulaminem,
e) ogłoszenia upadłości abonenta albo zostanie wszczęte względem niego
postępowanie likwidacyjne lub układowe.
5.Abonent może rozwiązać umowę z OPERATOREM w trybie natychmiastowym w
przypadku:
a) rażącego i zawinionego naruszenia umowy przez OPERATORA i nie
zaprzestania tego naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania.
b) wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi trwającej dłużej niż 14 dni z przyczyn
zawinionych przez OPERATORA,
c) naruszenia tajemnicy telekomunikacyjnej względem abonenta niezgodnie z
ustawą,
d) instalowania przez OPERATORA w celu świadczenia usługi urządzeń nie
posiadających homologacji,
e) ogłoszenia upadłości OPERATORA lub wszczęcia względem niego
postępowania likwidacyjnego,
6.Oświadczenie o rozwiązaniu umowy wymaga formy pisemnej i winno zostać przesyłane
listem poleconym na wskazany w umowie adres drugiej strony. Oświadczenie o
rozwiązaniu umowy winno zawierać podstawę faktyczną i formalną rozwiązania.
7.Z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia umowy OPERATOR zaprzestaje świadczenia usług
na rzecz abonenta, odłącza od sieci urządzenia wykorzystywane przez abonenta na
podstawie tej umowy oraz w każdym czasie może je zdemontować i zabrać.
8.Nawet po rozwiązaniu umowy OPERATOR jest uprawniony do żądania od abonenta
naprawienia szkody wyrządzonej jego działaniami na zasadach ogólnych, określonych w
odrębnych przepisach. W związku z czynem abonenta odszkodowanie zawierać będzie
wszelkie poniesione koszty, w tym kary i inne dolegliwości nałożone na OPERATORA
przez organy administracji, oraz utracone korzyści, które OPERATOR uzyskałby, gdyby
czyn abonenta nie miał miejsca.
§ 16
Wygaśnięcie umowy
Umowa wygasa wskutek:
a) upływu okresu na jaki została zawarta, chyba że najdzie zastosowanie § 6
regulaminu
b) śmierci abonenta.
§ 17
Cesja
1.Abonent za zgodą OPERATORA wyrażoną na piśmie ma prawo do przeniesienia swoich
praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią.
2.Przeniesienie podlega opłacie określonej cennikiem.
§ 18
Zmiana regulaminu
1.O zmianach regulaminu OPERATOR zawiadomi abonentów przez wysłanie stosownej
informacji pocztą elektroniczną bądź przez umieszczenie stosownych informacji na
stronie OPERATORA przynajmniej na 30 dni przed dniem wejścia w życie zmian
regulaminu.
2.W przypadku wprowadzenia zmian regulaminu abonent jest uprawniony do
wypowiedzenia umowy w terminie 21 dni przed końcem okresu rozliczeniowego,
o którym mowa w ust. 3, ze skutkiem na koniec tego okresu rozliczeniowego.
§ 19
Postanowienia końcowe
1.Zmiany regulaminu oraz wszelkie zawiadomienia, zgłoszenia, o których mowa
w umowie lub regulaminie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy oraz
Kodeksu Cywilnego.
3.Regulamin wchodzi w życie z dniem 1. stycznia 2005 roku.
|